Informacje ogólne
Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk szanuje prawo do prywatności osób, których dane osobowe posiada w zgromadzonych zbiorach, w szczególności stosując odpowiednie rozwiązania technologiczne i legislacyjne zapobiegające ingerencji w prywatność tych osób przez podmioty do tego nieuprawnione. Powyższe dotyczy również danych gromadzonych w ramach projektu Innovation Coach.
Zapoznając się z poniższą treścią dowiesz się m.in. o tym:
- dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe
- w jakim celu to robimy
- czy podanie danych jest obowiązkowe
- jak długo przechowujemy dane
- czy są inni odbiorcy Twoich danych osobowych
- jakie przysługują Ci uprawnienia
Nasze działania związane z gromadzeniem i przetwarzaniem wszelkich danych są ukierunkowane na zagwarantowanie Ci poczucia pełnego bezpieczeństwa oraz legalności przetwarzania na poziomie odpowiednim do obowiązującego w Polsce prawa ochrony danych osobowych, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – czyli tzw. RODO.
Informujemy też, że w ramach naszych serwisów mogą zostać zamieszczone również zewnętrzne linki umożliwiające bezpośrednie dotarcie do innych stron internetowych bądź też podczas korzystania z naszych serwisów w urządzeniu końcowym Użytkownika mogą zostać umieszczone pliki Cookies w celu umożliwienia Ci skorzystania ze zintegrowanych funkcjonalności (np. Facebook, LinkedIn, YouTube). Każdy z dostawców określa zasady korzystania z plików Cookies w swojej polityce prywatności w związku z czym nie mamy wpływu na prowadzoną przez dostawców politykę prywatności oraz wykorzystywania przez nich plików Cookies.
Administrator Danych Osobowych
Podmiotem decydującym o celach i sposobach wykorzystania Twoich danych w ramach projektu Innovation Coach (czyli ich administratorem zgodnie z przepisami RODO) jest Instytut Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk z siedzibą w Warszawie.
Istnieje wiele sposobów kontaktu z Nami, w tym poprzez:
- telefon +48 22 826 12 81
- e-mail director@ippt.pan.pl lub iod@ippt.pan.pl
- pocztę IPPT PAN, ul. Pawińskiego 5B 14, 02-106 Warszawa lub
- formularz kontaktowy
Więcej szczegółów możesz znaleźć tutaj.
Inspektor ochrony danych
Mając na uwadze bezpieczeństwo oraz transparentność procesów przetwarzania danych osobowych w Instytucie Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk oraz konieczność ich stałej kontroli wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych (IOD).
Z powołanym IOD możesz skontaktować się z wykorzystaniem iod@ippt.pan.pl lub za pośrednictwem naszego adresu pocztowego (prosimy o dopisek „Inspektor Ochrony Danych”)
Bezpieczeństwo
Sumiennie podchodzimy do kwestii ochrony dotyczących Cię danych i stale rozwijamy nasze systemy i procesy bezpieczeństwa. Środki bezpieczeństwa jakie wykorzystujemy to m.in.:
- współpracujesz z nami lub Twoje dane zostały nam przekazane przez Twojego pracodawcę;
- uzyskaliśmy je bezpośrednio od Ciebie lub od podmiotu trzeciego uprawnionego do udostępnienia nam Twoich danych
- złożyłeś nam skargę lub zapytanie
- złożyłeś nam prośbę o informację lub kontakt
- reprezentujesz swoją organizację
Podstawy przetwarzania
W każdym przypadku, gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe, musimy posiadać tzw. „podstawę prawną”. Podstawy prawne wynikają wprost z przepisów prawa (RODO), poniżej znajdują się te na których najczęściej bazujemy:
- nie potrzebujemy już Twoich danych
- początkowo wyraziłeś zgodę na przetwarzania, ale teraz ją wycofałeś
- sprzeciwiłeś się wykorzystaniu Twoich danych
- przetwarzaliśmy Twoje dane niezgodnie z prawem
Możemy odmówić Ci prawa do „bycia zapomnianym” w następujących okolicznościach:
- kiedy jesteśmy prawnie zobowiązani do przechowywania Twoich danych
- przechowywanie danych jest niezbędne do ustalenia, wykonania lub obrony roszczeń prawnych
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Masz uprawnienie do ograniczenia sposobu, w jaki wykorzystujemy Twoje dane, szczególnie
w przypadku jeśli obawiasz się o prawdziwość danych lub sposób ich użycia. Jeśli to konieczne, możesz również skierować wniosek o usunięcie niektórych informacji o Tobie. Prawo to jest ściśle powiązane z twoimi uprawnieniami do kwestionowania dokładności Twoich danych i możliwości wyrażenia sprzeciwu wobec ich użycia.
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania
W pewnych okolicznościach masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu (wykorzystywaniu) Twoich danych. Jeśli Twój sprzeciw będzie zasadny, musi zaprzestać używania Twoich danych w celu w którym pierwotnie były one przetwarzane, chyba że jesteśmy w stanie podać powody uzasadniające dalsze wykorzystanie Twoich danych pomimo skierowanych zastrzeżeń.
Masz absolutne prawo do wniesienia sprzeciwu wobec wykorzystania Twoich danych w celu marketingu bezpośredniego. W tym wypadku jeżeli się sprzeciwisz bezwzględnie zaprzestaniemy używania Twoich danych w tym celu.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo do uzyskania swoich danych osobowych w sposób dostępny i możliwy do odczytania na komputerze np. jako plik csv. Masz również prawo poprosić nas o przeniesienie Twoich danych do innego podmiotu – zrobimy to, jeśli przeniesienie jest, jak mówi RODO „ technicznie wykonalne”. Prawo to dotyczy tylko informacji, które nam przekazałeś, a przetwarzanie ich odbywa się w formie elektronicznej.
Prawo cofnięcia zgody
Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie udzielonej zgody możesz dodatkowo skorzystać z prawa jej cofnięcia w każdym, dowolnym momencie – cofnięcie to jednak nie ma wpływu na zgodność przetwarzania przed jego dokonaniem.
Prawo złożenia skargi do organu nadzorczego
Pracujemy zgodnie z wysokimi standardami, jeśli chodzi o przetwarzanie Twoich danych osobowych.
Jeśli masz pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, a my odpowiemy.
Jeśli pozostaniesz niezadowolony wobec treści odpowiedzi bądź realizacji przysługującego Ci uprawnienia, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na sposób, w jaki przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Realizacja Twoich uprawnień
Możesz poprosić o realizację przysługujących Ci uprawnień w formie ustnej lub pisemnej. Jeśli przekażesz nam swoją prośbę ustnie, zalecamy, abyś przesłał ją również na piśmie lub w wiadomości email, aby zapewnić wyraźny ślad korespondencji. Dostarczy to nam również wyraźnych dowodów na Twoje działania i pozwoli odpowiedzieć zgodnie z treścią Twoich oczekiwań w jak najkrótszym terminie.
Nie pobieramy opłat za realizację Twoich uprawnień i staramy się przekazywać informacje w terminie nie dłuższym niż miesiąc – jeżeli okaże się, że będziemy potrzebować więcej czasu poinformujemy Cię o tym.
Pliki Cookies
Nasze serwisy mogą korzystać z plików Cookies stanowiących dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotami zamieszczającymi informacje w formie plików Cookies w urządzeniu, z wykorzystaniem którego korzystasz z serwisu oraz uzyskującymi do nich dostęp jest KPK oraz jej Partnerzy m.in. świadczący usługi analityczne, reklamodawcy czy twórcy aplikacji.
Wykorzystywanie
Pliki Cookies mogą być wykorzystywane są w celu:
- świadczenia usług serwisu
- ułatwienia korzystania z serwisu podczas jego przeglądania
- późniejszej identyfikacji w przypadku ponownego połączenia serwisu z urządzeniem na którym zostały zapisane
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z serwisu, co umożliwia ulepszanie jego struktury oraz zawartości
- dostosowania zawartości stron internetowych serwisu do określonych preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb
- wymiany informacji z Partnerami w celu pośredniczenia w świadczeniu ich usług z wykorzystaniem serwisu
Rodzaje Cookies
W ramach serwisów możemy wykorzystywać następujące rodzaje plików Cookies:
- „sesyjne” – które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej
- „trwałe” – przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony
w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika - „wydajnościowe” – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu
- „funkcjonalne” – umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień
i personalizację interfejsu Użytkownika - „własne” – zamieszczane przez serwis
- „zewnętrzne” – pochodzące z witryny zewnętrznej niż serwis
Zarządzanie ustawieniami przeglądarki
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych tj. przeglądarka internetowa, zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików Cookies w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać zmiany ustawień w tym zakresie.
Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików Cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików Cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja stosowanej przez Ciebie przeglądarki internetowej.