Dlaczego innowacje zostają w szufladzie? O wyzwaniach komercjalizacji w Polsce.
Czy rozwiązania powstające na uczelniach i w instytutach badawczych mają szansę realnie trafić na rynek? Co sprawia, że wiele obiecujących pomysłów nigdy nie wychodzi poza fazę koncepcji?
W najnowszym odcinku videocastu „Inspiracje do Innowacji”, prowadzonego przez Katarzynę Walczyk-Matuszyk, rozmawiamy z Magdaleną Garlińską – doktorem nauk technicznych, specjalistką w optoelektronice oraz ekspertką w zakresie komercjalizacji innowacji. Magda łączy doświadczenie naukowe z menedżerskim, a od 2023 roku pracuje w Centrum Łukasiewicz, gdzie odpowiada za konkursy na projekty badawcze finansowane w ramach dotacji celowej.
„Wdrażając innowacje, kluczowe jest, aby projekt zaczynał się od badania rynku i dopasowania produktu do realnych potrzeb grupy docelowej” – podkreśla nasza gościni.
W tym odcinku usłyszysz: ✅ Dlaczego Polska wciąż ma trudności z efektywną komercjalizacją innowacji? ✅ Co się zmieniło na lepsze w ostatnich latach – i jakie bariery nadal pozostają? ✅ Jakie kompetencje są niezbędne w zespole, by skutecznie wdrażać wyniki badań na rynek? ✅Jaką rolę może odegrać usługa Innovation Coach w procesie komercjalizacji? ✅O tym, czy firmy rzeczywiście wiedzą, czego potrzebują – oraz czy naukowcy potrafią to dostarczyć?
Podcast dostępny także na naszych kanałach w serwisach: Spotify i Apple Podcast.
Polecane wydarzenia:
Używamy plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z korzystania z naszej witryny. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny, założymy, że jesteś z niej zadowolony.